maandag 19 september 2011

Back in Chiang Rai

Hallo allemaal,

Hier zijn we dan weer, terug van een super weekend!

Zaterdag 17 september
Om kwart voor 7 eruit om te douchen en de laatste dingen in te pakken. Kwart over 8 gingen we dan op weg. Eerst een 20 minuten lopen naar de plek waar de bus ons op zou pikken. Daar aangekomen waren we alweer helemaal bezweet. Een kwartiertje op de bus gewacht en we gingen. We kregen in de bus meteen een flesje water en wat pakjes met koekjes, goede service. De reis duurde 3 uur, best wel lang. Maar gelukkig was er onderweg genoeg te zien en we hebben zelfs nog even geslapen. Tegen half 1 kwamen we aan in Chiang Mai. Wat een warmte, rond de 38 graden. Daar wachtte de
'song-taew' al op ons. Zie de foto. Bij het hotel aangekomen ingecheckt en de spullen naar de kamer gebracht. Het was een super mooi hotel! Alles mooi schoon en heel goed geregeld. Het was omgerekend ongeveer 7 euro per persoon per nacht. Koopje dus :) In het hotel even opgefrist en toen op weg gegaan om de oom van Anne Marije te ontmoeten. Mandy, het meisje van een van de andere appartementen kent de oom van Anne Marije. Ze wonen allebei in Amerika en gaan daar naar dezelfde kerk, heel toevallig dus! De oom van Anne Marije heeft ons meegnomen de stad in. Eerst wat
gegeten, lekker biefstuk met patat. Wat had ik dat gemist.. Daarna de stad doorgelopen en een tempel bezocht. Toen was het alweer einde van de middag en zijn we teruggegaan om ons op te frissen voor de avond. Er was een hele grote 'Night Bazaar'. Het deed me een beetje denken aan de zwartemarkt en Beverwijk, alleen dan nog veel groter! Veel souveniertjes voor iedereen thuis gekocht. En natuurlijk veel afdwingen. We kregen het zelfs een keer zover dat we twee dingen mee kregen voor nog minder dat dat eigenlijk 1 ding was. Heel leuk om te doen, en we waren er goed in :) Wel raar soms hoe de mensen daar zijn. Als je al naar hun kraampje kijkt gaan ze vragen wat voor prijs enzo. Als je dan wegloopt komen ze zo achter je aan, zo graag willen ze dat je iets koopt. Halverwege hebben we een massage gehad. Echt super relax! We hadden een massage voor ons hoofd, nek, schouders, rug, voeten en onderbenen. En dat voor nog geen 3 euro. Dat gaan we dus zeker weten vaker doen.  Daarna weer verder gelopen en even wat gegeten. Inmiddels was het al rond middernacht dus zijn we maar terug gelopen naar het hotel. Even snel douchen en toen lekker gaan slapen.
Zondag 18 september
Heerlijk geslapen! Op tijd eruit want we wilden allemaal douchen en daarna gingen we naar de kerk. Dit keer werden we vervoerd door een 'Tuk Tuk'. Wat een super leuke wagentjes zijn dat zeg. Wij zater met zijn drieën achterin en als hij optrok dan kwam het voorwiel van de grond haha. Toch veilig aangekomen bij de kerk. Het was een engelstalige Evangelische kerk. In totaal waren er denken wij wel zo'n honderd mensen en kinderen. Best nog een grote kerk dus. We spraken nog met een Nederlands echtpaar die hier al 26 jaar woond. We hebben hun mailadres, en ze willen een keetje op bezoek komen. Super leuk! Van 10 tot 12 uur daar geweest en toen wat wezen eten bij de Pizzahut. Wat niet helemaal lekker liep. Anne Marije en ik hadden samen een pizza besteld. Alleen hadden ze die aan iemand anders meegeven. Wij konden toen pas eten terwijl Mandy en de oom van Anne Marije al klaar waren. Ook iets anders dat we hadden besteld was niet goed doorgekomen en mijn water dat nog niet op was hadden ze al weggegooit. Zondagswerk iserug  niet sterk, dat blijkt al weer. Weer met de Tuk Tuk naar het hotel. Daar nog even het zwembad ingedoken en wachten tot het tijd was om naar de bus te gaan. De busreis terug leek wat minder lang gelukkig.
Wel nog een dikke blunder gemaakt. Het was donker dus konden we niet goed zien waar we waren en de bus stopte op verschillende plaatsen. Wij dachten dat we al waren bij waar wij eruit moesten. Wij snel spullen pakken en naar voren lopen. Onderweg bijna iedereen wakker gemaakt met onze grote tassen. Staan we net vooraan gaat de bus weer rijden. Ik hard kloppen op de deur, maar we mochten er niet uit. Stonden we dan met al onze tassen. Vroeg een vrouw opeens aan ons waar we eruit moesten. Bleek dat het nog wel een half uur rijden was. Dus liepen we maar weer terug naar onze plekken, diep schamend. Daarna nog weer 20 minuten naar ons huis lopen, in de stromende regen! We gingen van ellende maar liedjes zingen. Een champignonnetje tralalala.. Alweer een kilometer van me schoenen afgevreten wat me moeder niet mag weten.. Dat soort liedjes. Een van die liedjes gaat zo: Daar boven op die berg daar staan een stier die geeft geen melk maar Heineken bier en van je helahelahelaholala. Toen kwam ik opeens op: Daar boven op die berg daar staat een kip die legt geen ei maar een fles canei. En we moesten zo hard lachen en hebben het verder de hele weg gezongen:p Thuis aangekomen nog even geskyped met de mensen in Holland en toen lekker gaan slapen.

Maandag 19 september
Niet zoveel bijzonders vandaag. We hebben net een halve dag stage gehad en zijn nu bezig met dingen voor school enzo. Op stage mogen wij nu les geven over familie, leuk om dat te doen en het ging goed.

Wij mogen van de kinderen van school geen foto's op internet plaatsen. Maar omdat Facebook beveiligd is zet ik ze daar op. En ook meerdere foto's van de omgeving enzo. Wil je dus meer foto's zien, voeg me toe op Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100001925375462&sk=photos#!/profile.php?id=100001925375462

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mij blog te lezen. Ik denk dat er aan het einde van de week weer eentje opstaat..

Groetjes Lisa!

1. Ik vind het héééél leuk. Ook die foto's zijn mooi. Heb je een idee hoe het daar is. 'k Ben benieuwd naar je andere foto's. Al Facebook aangemaakt. We zijn helemaal bij de tijd ;))
    We moeten wel, anders missen we een heleboel.
    Net een envelop voor je op de post gedaan. Kijken hoe lang die er over doen voor het bij jullie is.
    Groeten aan Anne Marije en Tina.

Dikke kus XXXX, mams

2. Het lijkt wel vakantie leuk hoor

xxxx (jaja opa wordt ook modern maar dat feestboek kan ik nog niet voor elkaar krijgen.