dinsdag 1 november 2011

Start op de nieuwe school

Hoi iedereen,

Hier weer een verslagje vanuit het verre Thailand. Ik krijg veel leuke berichten en kaartjes. Dat doet me erg goed:) Kapkungka(bedankt)!

Woensdag 26 oktober
Voor ons de laatste dag van de verhuizing.. We hebben veel voorbereidingen getroffen voor volgende week, want dan word er weer gewoon les gegeven. De klaslokalen klaargemaakt, en... ramen gelapt met schoonmaak middel en kranten, haha! Het werkt ook nog :) 's Avonds lekker uit eten geweest in de coffeeshop met Mandy en Anne Marije.

Donderdag 27 oktober
Vandaag zijn we weer en dagje Chiang Rai in geweest en naar Central Plaza gegaan. Het was nog even zoeken hoe we een song taew bij ons huis moesten laten komen. We hebben toen de school gebeld en gevraagt bij de administratie of zij een song teaw bij ons wouden laten komen, en het was gelukt. Wat worden we toch zelfstandig, haha.

Vrijdag 28 oktober
Vandaag waren we weer vrij. We zijn op de fiets naar het postkantoor geweest. Ik zag er best wel tegenop, omdat we dan op de Super High Way moesten gaan fietsen en een grote kruising over moesten steken, maar het ging allemaal heel gemakkelijk. Nu zijn we ook niet meer zo afhankelijk van de auto..

Zaterdag 29 oktober
Vandaag zijn papa en mama 25 jaar getrouwd. Ik vind het heel erg jammer dat ik het feest heb gemist. Anne Marije en ik mochten op de kosten van papa en mama ergens wat gaan eten. We hadden besloten om 's avonds dus weer eens op de Night Bazaar te gaan kijken. Eerst bitterballen gegeten bij de 'Old Dutch' en daarna een hamburger en patat op de Night Bazaar zelf. Wat een feestmaaltijd haha. Nog wat leuke dingetjes gekocht en lekker rondgeslenterd. 's Avonds wilden we proberen of ik via Skype wat van het feest kon zien. Via de mobiel van mij oom heb ik nog wat mensen gesproken en gelukkig gezien hoe het daar een beetje was. Daar was ik echt blij mee!

Zondag 30 oktober
Vanochtend eerst weer uitgeslapen, want vanavond wilden we naar de Internationale kerk. De Internationale kerk is elke 1e en 3e zondag van de maand. Hadden wij er even niet aan gedacht dat oktober 5 weken heeft, dus konden we niet naar de Internationale kerk. Verder hebben we vandaag niet zoveel gedaan.

Maandag 31 oktober
De eerste dag op de nieuwe school, spannend hoe het allemaal gaat lopen. Om 8 uur moest iedereen zich eerst bij de oude school verzamelen. Vanaf daar gingen we met alle leerlingen en leraren en andere vrijwilligers naar de nieuwe school lopen. En daar gingen we, iedereen vrolijk zingend en zwaaiend met vlaggen, wat een super ervaring! Bij de school aangekomen nog wat gezongen en een groepsfoto gemaakt met iedereen. De rest van de dag een beetje aanrommelen en uitvinden hoe alles werkt..

Dinsdag 1 november
Vandaag weer een dagje stage gehad. Vannochtend was er eerst Chapel. Er was een speciale dag(weet alleen niet hoe het heet), dus hadden wat kinderen van de Elementary toneelstukjes over personen uit de Bijbel gemaakt. Verder heb ik met Jin Ho gewerkt, een les gegeven over het zintuig voelen, en geholpen bij de artles..

Nog een leuk weetje van vorige week:
Ik wou graag mijn wenkbrauwen later epileren, dus liepen we een soort drogisterij binnen. Ik dacht dat doen ze hier vast wel. Na veel gebrabbel en gewijs naar mijn wenkbrauwen werd ik midden in de winkel op een kruk gezet. Begonnen een van de meisjes zo even aan mijn wenkbrauwen te plukken. Na wat pijnlijke momenten was het eindelijk klaar. Ik moest wel het epileerpincet kopen, maar voor omgerekend ongeveer 50 cent je wenkbrauwen laten epileren, én een epileerpincet is natuurlijk niks:)








Nog even wat foto's van mijn kamer nu :)












Meer foto's worden op mijn Facebook geplaatst..

Tot snel,

Lisa

2 opmerkingen:

  1. Leuk hoor je kamer en zo netjes...!
    Was dat thuis ook altijd zo.. of is dit alleen maar voor de foto?
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. meis leuke kamer heb je zeg! Slaap je nu alleen op de kamer ? Kan er nu teminste wat meer van zien dan op skype pas toen was het iets te donker ervoor maar ziet dr leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen